måndag 13 december 2010

Senaste nytt: HALVTIDSFLYTT!

Har just idag varit med mina framtida flatmates Anna och Liza från Tyskland och kikat på våran framtida lägenhet!
Av olika mest praktiska och ekonomiska skäl bestämde jag mig förra veckan för att börja kika runt efter något nytt ställe att bo. När så Michele berättade att han känner två tyska volontärer som också vill flytta till egen lägenhet, och dessa sedan berättar att dom redan funnit en bra sådan och bara söker en rumskompis, så var allt mer eller mindre klart! Lägenheten är stor och, med nepalesiska mått, hur fin som helst. Två sovrum, stort vardagsrum, två badrum och ett litet kök, inte helt centralt men femton minuters promenad från Durbar Square och ungefär trettio från Thamel. Paret som hyr det i första hand verkar väldigt tillmötesgående och säger att dom fixar allt vi behöver. (Jag var lite besviken för att det nämnts något om en ugn, men den var inte där längre, det är något jag saknar märkligt mycket...) Det är i alla fall fantastiskt, jag ser fram emot att flytta ihop med dom här tjejerna, som dessutom råkar vara toppensköna! Flytten sker så snart som möjligt, troligtvis onsdag eller torsdag, och på fredag blir det inflyttningsfest i våran lägenhet i Kathmandu! Wohow! 

Jag har i allmänhet börjat trivas mycket bättre här i stan. Kan bero på att jag senaste veckan sett fram emot den ljusa framtid i att flytta till egen lägenhet med sköna pers, eller att det just idag är exakt halva tiden kvar tills jag lämnar Nepal. 65 dagar har redan flugit förbi, och jag tror inte att dom sista 65 kommer att gå mycket långsammare. Inte långsamt alls faktiskt. Snarare blixtsnabbt. Och när det börjar gå mot slutet blir man ju alltid mer fäst vid allting. Dessutom har jag börjat känna mig mer hemma i stan, hittar relativt bra, har en handfull favoritrestauranger och -hängställen, lär känna nya människor (okej, fortfarande inte många, men tillräckligt och bra folk) och jag trivs bra med jobbet med barnen. Tycker hela tiden mer och mer om dom små rackarna. Jul kommer troligtvis att bli fullbokat, och det har även öppnat sig en chans för tillgång till svenska pepparkakor, lussekatter och glögg.
Livet är ljust, och jag njuter.

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt det låter hanna! Och jag som precis skulle lägga en grej på brevlådan till dig idag. Då kan ju din nya adress vara på sin plats.
    puss

    SvaraRadera