söndag 12 december 2010

3.. 2.. 1.. BUNGY!


JA, igår gjorde jag det som jag sagt mig själv att jag aldrig skulle göra: hoppa bungy jump!
Det var förfärligt, smärtsamt i fotlederna, snurrigt, kaos, uppochner, blurrigt, overkligt och läskigt. Men härlig adrenalinkick! Väl nere på fast mark och lycklig över att leva fick jag för mig att göra Swingen också. Kan beskrivas som en superstor gunga med ett 100 m fritt fall innan. Hade noll energi kvar i mina nerver för att ladda om och bli sådär skönt, exalterat nervös, så känslan på bron var mest ett trött "varför gör jag det här igen, jag vill inte falla igen". Men det var coolt, otäckt fall och skönt gung. Skönare än bungyt men mindre pepp innan. Vill göra det igen, swingen när jag har mer energi och bungyn när jag inte längre har ont i fotlederna efter sjukan.


Jag är stolt över att jag vågade hoppa, och ännu mer för att jag vågade göra det igen!

3 kommentarer:

  1. herregud du är modig du och det låter kul! Jag ska satsa på fallskärm nån gång i mitt liv.
    kram

    SvaraRadera