onsdag 22 december 2010

Julförberedelser!

När jag läser folks statusrader på facebook om hur alla åker hem inför jul, så är det nog första gången jag riktigt börjar förstå att det faktiskt är dan före dan före dopparedan. Jag har hittills hört EN (1) jullåt spelas (och jag kommer inte ens ihåg vilken det var), vädret känns fortfarande som april, jag ska jobba på julafton och jag har hittills köpt noll (0) julklappar (ungefär lika bra framförhållning som för två år sedan, men i år tänkte jag inte köpa så många...). Jaa, utsikterna för julstämning är inte så goda. Men när jag och Liza gick hemåt från Thamel idag (efter att äntligen ha testat den utsökta hot chocolat caken på Or2K, amazing!) så fann vi äntligen en julgran i en prisklass som passade oss! Den är inte så stor som vi först hade tänkt oss, men den är vacker, och den är vår!


När vi sedan stiger in genom dörren, så har Anna fixat klart dom sista juldekorationerna! Så nu har vi glitter, bomullstussar, pappersgirlanger och en icke-fungerande ljusranka med chilifrukter (spenderade minst en halvtimma igår med att få den att fungera, svårt utan lödgrejer) upphängda i taket och på väggarna i vardagsrummet, och en liten julgran på bordet. Imorgon ska det införskaffas apelsiner och nejlikor för lite jullukt, och på julafton blir det högst troligtvis julmiddag i Thamel med alla vi känner. Juldagen planerar spenderas med mys och chill och hemmagjort glühwein uppe på taket. Jaa, jul blir definitivt inte på något vis som vanligt, men vad gör det? Jag tror att den kommer bli himla bra här också. Och jag hoppas på att kunna prata lite på skype med er nära och kära där hemma på julafton.

Mestadelen av kvällen idag spenderades med att vi alla tre suttit i soffan och inte gjort något annat än pratat och sett stearinljusen brinna ner. Det var mysigt. Strömavbrott i fyra timmar gör sannerligen att man spenderar mer tid med varandra, kan rekommendera det någongång sådär emellanåt.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar