måndag 27 december 2010

Jordnötssmör

Igår sa min ex-hostfather att jag såg tjockare ut än för en vecka sedan. Han menade det tydligen på ett positivt sätt, men jag vet inte riktigt hur jag ska ta det. Skyller det på kylan, copar den med femton lager kläder och att ständigt äta. Funkar fint!

Igår berättade barnens lärare på Bal Mandir för mig att från och med nästa vecka har barnen "vinterlov" i tre veckor, vilket innebär inget jobb. Det är den nepalesiska framförhållningen det! Detta innebär att jag nu jobbar i tre dagar till, sedan kommer jag att vara ledig att göra vad tusan jag vill varendaste dag fram tills mor anländer den 19e.Tror det kommer att bli kul! Jag har inte riktigt kommit på vad jag ska fylla dagarna med, men det blir nog en del häng på barnhemmet (barnen är ju fortfarande där, fattar inte riktigt varför dom ska ha vinterlov), besök på Annas och Lizas skola och på ett barnhem i Patan bland annat.

Nu ska jag äta den underbart goda, maten som Liza har lagat, fy tusan vad jag är lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar