onsdag 1 december 2010

Första december

Jobbar på att få julkänsla, men när jag vaknade imorses kändes det av någon märklig anledning mer som första dagen på påsklovet än fösta december. Tror det beror på vädret (kallt på mornar och kvällar, 15 grader mitt på dagen på en höft, ungefär som en varm, tidig vårdag hemma). Har i alla fall ätit två clementiner = juligt. Hur var första julkalenderavsnittet, om någon såg det?

Har dragit på mig en härlig förkylning med snuva och hosta, antingen på grund av att föroreningarna här i stan börjar krypa sig långt ner i mina lungor, eller för att jag springer runt i sandaler i iskylan på mornarna och kvällarna, på grund av att min ena sko har blivit kidnappad av någon unge på Bal Mandir. Ska utlysa belöning för den imorgon, den ska tillbaks!

Idag var min första lugna dag sedan förra måndagen, mycket välbehövligt även om det förstås är superkul med fullt ös!

Hänt i veckan:

besökt Swayambounath (aptemplet) på kvällen med Nic från Spanien. Kändes ungefär som att besöka en skola på kvällen, som att man inte borde vara där.

träffat Anna-Lena, svenskan som gjorde att jag hamnade här, och ätit middag med henne och de femton tjejerna på NGCC

besökt en Fair Trade-utställning på Norska ambassadens superflotta residens

ätit lunch med Sita som också är delaktig i att jag hamnade i Nepal, och hennes kompis på mitt nya favorithangplace Garden of Dreams

besökt Pashupatinath på kvällen, vilket innebar att beskåda en kremering och se ett hinduiskt, sprituellt "firande" av något slag, mycket intressant även om vi inte fattade något

Umgåtts med mer eller mindre nya bekantskaper och vänner

besökt Patan

jobbat med barnen

hittat en pizzeria med ÄNNU godare italiensk pizza än Dolce Vita (som redan den hade sjukt god pizza... imagine!)

med mera med mera...

Nu ska jag gå och lägga mig innan jag lackar ur totalt på blogger och bilderna som aldrig gör som jag vill, och mitt idag väldigt sega internet.

Förresten, om någon av någon osedvanligt god anledning ska skicka post hit så skulle jag bli evigt tacksam för muskotnötkrydda och pizzakrydda! I övrigt överlever jag fint!

Ta hand om er där hemma, kör försiktigt på vägarna och släck ljusen innan ni går hemifrån

Varma kramar Hanna

1 kommentar:

  1. Fortsätt att skriva, det är så härligt att läsa.
    Här är jullikt och kallt som ......
    Hälsningar Mamma

    SvaraRadera