måndag 15 november 2010

TÄVLING!

På vägen till Bal Mandir, Thamel, Swayambhunath eller Pandara, i bussen eller gående, njuter jag mycket av att lyssna på ipod. Det dämpar ljuden av alla gälla tutor från bilar, motorcyklar, bussar och annat hemskt som far fram här på gatorna i Kathmandu, och förstås för att musik gör vardagen roligare! Dock börjar mina spellistor, som mestadels är uppbyggda av gamla blandskivor av diverse vänner, bli väl genomlyssnade nu. Därför efterlyser jag nu nya, fräscha, schyssta blandskivor med grym musik som kan få mig att dansa och sjunga mig fram längst gatorna!

Bästa skivan vinner en hemlig nepalpryl! *ohh*

Så dra ihop lite skön och bra musik, bränn ner det på en skiva, kom på ett bra namn och gör ett snyggt cover om du orkar, lägg i kuvert med lagom många frimärken, bifoga en lapp med namn och kanske en glad rad och skicka till

Hanna Vidarsson
c/o Devi Lama
Po.Box 5196
Kathmandu
Nepal

Gör något bra - gläd en volontär!

Detta är vad som möter mig varje dag på väg till barnhemmet: trafik, föroreningar, gråa gator, poliser och tråkiga murar. Lätta upp min vardag med musik please!


Lite nepalkunskap inom parentes: Toyotabussen på bilden är en så kallad micro. Dom åker jag så gott som varje dag. Jag är till synes också den enda västerlänningen som gör det. Det finns ungefär 17 platser, inklusive de bredvid chauffören, men i rusningstrafik kan dom lätt pressa in runt 30 pers (inklusive de som hänger utanför). Det är trångt! Priset för en resa ligger runt otroliga 10-15 rupees (1-1.50 SEK)


1 kommentar: