tisdag 9 november 2010

Flesh and bones, eller?

Lyckades pallra mig upp och iväg mot jobbet imorses, men nästan väl framme kände jag mig inte alls pigg och frisk nog för barnpassning. Hela kroppen stretade emot, jag ville bara sätta mig ner, frös och svettades om vartannat. Så jag ringde och sjukanmälde mig. På vägen tillbaka tänkte jag att jag var tvungen att posta mina vykort först bara. Och när jag ändå var i Thamel kan man ju inte låta bli att strosa lite också. Och kika lite i affärer. Klockan hann bli halv ett innan jag kom hem, då hade jag införskaffat två nya filmer, ett par tofflor till jobbet, en skjorta och ett paket servetter (har varit ständig snuvig sen jag kom hit, men i den här luften är det nog inte så konstigt). Nöjd, men kanske inte riktigt det som var at vila upp sig.
Lite senare hängde jag med föräldrarna Hallgren som var här och hälsade på, det var himla trevligt! Vi var uppe vid aptemplet och åt på restaurang. Tog en taxi hem, och helt plötsligt kör taxichauffören på en snubbe! Jag var helt säker på att den stackars mannen minst brutit lårbenet, säkert båda! Men nejnej, han reser sig upp, borstar bort smutsen, ger taxichauffören en arg blick och några säkert väl valda ord och går sedan därifrån. Verkar inte ens halta. Lite otäckt, men jag är inte alltför förvånad.
Ja mor, jag är alltid försiktig när jag går över gatan här.

Dagens besvikele: Fick en underbar liten svensk statiolpåse med några svenska nummer av allers, en svensk deckare och en stor kaka marabou mjölkchoklad av Maria och Hans. Självklart glömmer jag den i taxin.

Dagens ironi: Efter att äntligen ha fått någorlunda ordning på mitt internet, klämmer killen-från-våningen-under som tydligen pluggar it, ur sig idag att "Men du, du kan använda mitt internet, jag ska ge dig lösenordet"

Take care, lev väl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar