tisdag 26 oktober 2010

Pokhara och Annapurna

Onskade under trekkingen i annapurna att jag hade haft en videokamera med mig, for att kunna delge er i  bergsvandrandets vackra sidor i nagon form av film, men det hade jag inte. Ska absolut lagga upp bilder som kompensation sa snart jag kan och orkar.

Veckan i Pokhara och i trekkingsparen har iaf varit handelserik. Sju timmar i en skumpig buss, motorcykeltur langst sjokanten for att se solnedgangen, strogande langst Lakeside i Pokhara, snabbsightseeing med taxi, traskande upp och ner till World Peace Pagoda, drinkar pa jazzbaren, sitta pa hotelltaket och tittat pa berg och stjarnor och dricka raksi, battur over sjon, paragliding bland bergen, och det var bara de tva forsta dagarna!
Trekkingen var valdigt mycket trappor, forsta dagarna upp, upp, upp, ner, upp. Sovit pa valdigt sporadiska guesthouses, klattrat upp pa Poon Hill (3210 m.o.h) kl 5 pa morgonen for att se soluppgangen over bergen, men det var mest moln. Traffat svenskar, danskar, norrman, nederlanningar, franskar, australienare, amerikaner och sjalvklart nepaleser. Letat frenetiskt efter leoparder i jungeln, utan resultat. Kakat dal bhat och druckit kopiosa mangder masala tea (mjolkte med kryddor, smakar ibland pepparkaka). Sett solen ga ner, upp och ner igen over bergen. Gatt i trappor.

Kanns som jag inte kan bli forvanad over nagonting langre. Just nu sitter jag brevid en ung buddistmunkkille som spelar dataspel... Dom ar ju for harliga!

Imorgon borjar jobbet, och forhoppningsvis ska ocksa nagon form av rutin grundas. De tva veckorna jag har varit har kanns som en evighet. Saknar alla er dar hemma och spenderar antagligen alldeles for mycket tid med att smutta pa skona minnen av tidigare perioder i livet, men det ar valdigt mysigt. Nu ska jag spendera lite tid med att se vad som hander hemma i Sverige innan det ar dags for kvallsmat.

Ta hand om er!

2 kommentarer:

  1. Det låter som du har haft fina och spännande veckor, roligt att läsa! kul att jobbet börjar snart!

    kramkram!

    SvaraRadera
  2. Låter spännande och nästan overkligt! Lycka till på jobbet hannish!
    kram

    SvaraRadera