söndag 17 oktober 2010

Mmmm Thamel!

Hänger lite i turistkvarteren Thamel i Kathmandu, så himla skönt att se västerlänningar, höra svenska och bara vara för sig själv lite! (efter att äntligen ha lyckats bli av med en visserligen trevlig med lite efterhängsen nepales som gav mig skjuts ner på hans motorcykel.)

Alltså, HÖRA SVENSKA!! Känner att jag har saknat det. Inget fel på de nepalesiska människorna, de är i regel himla härliga, men den indiskbrytande engelskan börjar sätta sig även när jag tänker, och det är skönt att inte känna sig så annorlunda som ensam västerlänning.

Folket jag hänger med...
Men nu måste jag nog kila vidare, det börjar mörkna och jag har ingen större lust att finna min väg tillbaka till Pandhara i mörkret... får nog bli en taxi.

Ha det gött, kött!

2 kommentarer:

  1. Oh my du är coolast i världen! puss på dig och ta hand om dig. Det verkar oerhört spännande och lite otäckt. sköna polare du har hittat på bilden!
    (jag har skaffat skype så vi måste skypa)

    SvaraRadera