lördag 16 oktober 2010

I am SO gonna go parahawking!

I mina sma efterforskningar om trekkingtrippen i Pokhara stotte jag pa uttrycket parahawking, en kombination av paragliding och falconary, och jag kande lite att det ar nagot som jag inte vill missa (eller lite mer "WOAAH this is awsome!!") Sa forhoppningsvis ska jag tillbringa nagon dag i borjan av nasta vecka med att paraglida runt (ja, hangflygning AR battre an paragliding, men man far ta vad man finner) med Himalaya i horisonten med ornar eller falkar och pa sa vis sedan kunna stryka "halla en orn eller falk" fran min bucket-list. http://www.parahawking.com/

Igar gick hela familjen Lama och jag upp kl 5 for att besoka fyra olika tempel pa morgonen, eftersom det ar Dasai, festival. Jag kanner mig da och da utstrirrad av folk har, och ett av dessa tillfallen var nar jag fick traska runt utanfor ett tibetanskt tempel med Tzingmee i barsele pa magen, och HELA kon och varenda manniska jag motte glodde pa mig. Kan fortfarande inte forsta varfor, de borde vara vana vid vasterlanningar har.

Sa mycket nytt har inte hant, jag laddar mest for Pokhara, det kommer att bli legendary! Nu ska jag snart gora ett forsta forsok att ringa Sverige for otroliga 6 rupees i minuten! (60 ore)

Ha det gott!

PS. Nagot som jag kan roa mig med lange har ar att titta pa folk, och speciellt tibetanska munkar och deras skor. Kombinationen rod, tibetansk munkkladnad och adidasskor ar underbar!

1 kommentar:

  1. Damn, laste just att deras sasong inte borjar forens november... hatar att behova skjuta upp saker.

    SvaraRadera