fredag 29 oktober 2010

Lost

Forbannar mitt daliga lokalsinne nar jag irrar runt pa Kathmandus gator och forsoker undvika att bli alltfor pakord. Tredje dagen pa jobbet, och jag har fortfarande inte haft en dag nar jag inte gatt vilse till och/eller fran jobbet. Mycket motion iaf... Imorgon ar det lordag, holiday, men sondag ar det jobb som vanligt. Jag kanner att jag inte skulle vilja leva mitt liv i ett land som har 6 dagars arbetsvecka.

Jobbet gar bra, har inte annu upplevt den stora kanslan av sammanhang och valgorande som jag forvantat mig, men det ar helt okej. Barnen ar sota och goa for det mesta, sa pa den fronten gar det battre an forvantat hittills!
De andra volontarerna som jag traffar just nu ar mest japaner som inte snackar nagon engelska, sa det kanns lite trakigt. Dessutom ar det inte sa manga volontarer som jobbar sa lange, nagra veckor pa sin hojd, och gemenskapen ar inte direkt enorm. Sa mitt hopp om att jobbet skulle bli min stora kalla till nya trevliga kontakter och kompisar har sinat lite, men imorgon ska vi iaf halsa pa NGCC (Nepals Girl Care Center, genom vilket jag fatt boendet och lite sant), och sen kanske jag ska traffa ett par svenskar pa eftermiddagen. Det ska bli gott!

Idag fixade jag och Sujan simkort och mobilt bredband till mig. Mitt telefonnummer ar numera 00977 9813173746. Bredbandet funkar ungefar lika bra som den nepalesiska regeringen. Jag hoppas att det blir battre imorgon, lackar lite pa det.

Idag fyller varldens mest alskade och saknade storebror 23 ar, hundratusentals grattis och en lang mental kram till honom!

1 kommentar:

  1. hej älsklings syster. tack så mycket för dina graturlationer dom värmde. mor kom i trorsdags kväll. igår åkte vi omkring på ön flera timmar på eftermiddagen tills vi blev hungriga.

    vi var ute och åt på kvällen på ett ställe som heter indigo, gör god mat. mötte senare upp med mina klass kompisar.
    kram på dig super syrran

    SvaraRadera