lördag 9 oktober 2010

Ibland blir det bra även när det blir fel

Skulle ta flyget till Kathmandu imorses, men se, så blev det inte! Hungrig, trött och stressad får jag reda på att planet är överbokat. Men efter ett par timmars väntan på flygplatsen har den trevliga JetAirwaysbruden fixat mig:
  • Flygbiljett i business class morgonen därpå
  • Gratis övernattning på femstjärnigt hotell, med frukost-, lunch- och middagsbuffé och resa till och från flygplatsen
  • 4000 rupies i näven som kompensation (är väl ca 650 SEK)

Helt OKEJ känner jag.

Så idag har jag passat på att vila upp mig, frotterat mig med indiska affärsmän, tagit en crazy ayurvedisk massage och försökt lära mig vad som inte är alltför kryddstarkt i den indiska matkulturen (tabbe att komma på att man inte pallar stark mat när man är i asien... men antar att jag antingen får härda eller svälta)



















fin färg på spa:ts badrockar. Orkar inte lägga upp fler bilder, datorn är så attans seg.
Nu ska snart kvällen avslutas med ett avsnitt av How I Met Your Mother, och sen sussa. Nytt försök att komma upp kl 5 imorgon, sen är det äntligen Nepal som gäller!

Ta hand om er där hemma, saknar er!

1 kommentar:

  1. Shit, vad coolt! Helt okej kompensation, måste jag säga! Jag kommenterade på ditt förra inlägg också, men jag ser att dte inte kom fram. Men det handlade väl mes tom hur cool jag tycker du är. fortsätt att blogga, jag läser med spänning! sköt om dig, kära vän. puss! //Julia.

    SvaraRadera