fredag 9 april 2010

I believe in memories, they look so pretty when I sleep

Dagens absoluta guldkorn är lukten av blöt asfalt och sommarnatt. Eufori! Och jag börjar längta lite galet mycket efter att gå på tur igen, ge mig!

Känns lite jobbigt att man nu, när det just har blivit vår, redan börjar planera vad man ska göra efter sommaren. Jag ska snart ta tag i detta, söka utbildningar som jag ändå inte planerar att gå och se vart jag kan få tag på volontärarbete. Men det är skönt när det är färdigplanerat, jag gillar att ha saker att se fram emot och att veta vad jag ska göra när sommaren är slut, om jättejättejättelång tid.

I övrigt lyssnar jag just nu mycket på Jack Johnson. Det är sällan som jag snöar in mig på en artist på detta viset, men musiken passar mig bra just nu. Lite gung, lite gitarr och bas, lite tidvis kloka texter, en skön röst... Rekommenderas.

På lördag är det hattfest. Ses där hoppas jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar