fredag 26 mars 2010

Vårfunderingar

Mörk och lång var vintern ibland lampan tänd hela dagen Hakan stöder jag tungt i min hand kliar mig trött under kragen
Jag drömmer att jag är på mitt land och hoppar i hö't på logen Jag solar mig på badstrandens sand och strövar omkring i skogen
Vårens vindar lockar och drar genom klassrummets fönster Runt i luften solkatter far fastnar som dammiga mönster
I stan är rök och asfalt och hus som kväver allt liv på marken Jag längtar efter grönska och ljus och lukten från kådan i barken
Bara tår och fransiga jeans skjortan fladdrar för vinden Luffa vill jag så länge jag finns smutsig och solbränd om kinden
På fälten bönder plöjer och sår det växer och gror i jorden Och skörden bärgas år efter år så människor får mat på borden

1 kommentar:

  1. hanna, nu får du banne mig blogga, så jag får kommentera nu när jag upptäckt "anonym-grejen"! lagom latit för en brud som mig. puss!

    SvaraRadera