måndag 19 april 2010

Att välja mellan flera goda ting

Jag har lite smått börjat söka volontärarbete till hösten, och helt plötsligt står jag här med TRE alternativ, TRE världsdelar, TRE kaaanske möjliga volontärjobb! Jag har positiv beslutsångest! (fast inte så mycket än.) Alternativen this far är
1. Nepal, den lilla republiken på Himalayas sluttning, ett av världens minst industrialiserade, minst urbaniserade och mest fattiga länder, där jag, kanske, med långväga kontakter kan finna jobb på barnhem eller ungdomshem för unga flickor.
2. Kenyas östkust, någonstans söder om Mombasa, där de stora farorna är trafikdårar och HIV, och där jag kan få jobba med att ta hand om vackra (?) utrotningshotade silkesapor (kan vara någon annan apa också, har inte stenkoll...)
och 3. Brasilien nånstans, antagligen med någon form av arbete med djur (nämndes bara i förbifarten när jag talade med mor för en stund sen, ska kolla upp det lite mer)
Jobba med människor i Nepal vore sjukt utvecklande, Kenya är lockande men jag vette tusan om jag vill jobba med apor, och Brasilien... ja, det vet jag ingenting om ännu, men det lär ju vara ett coolt land!
Så himla kul att ha sånt här att gå runt och fundera och drömma om, det är vad jag ska göra hela dagen imorgon! Och antagligen stora delar av veckan. Ingen brådska med några beslut än, och härligt mycket tid att kolla upp alternativ och planera på :) Jag gillar't!
Småkul också att jag kan få jobben i Kenya eller Brasilien i utbyte av tre kalvar. Det är bra kontakter!

4 kommentarer:

  1. haha fysjöen vad fint! gillar alternativen, funderingsvårvecka och utbytet med kalvar ( skulle gärna önska att min försörjning och min plan fungerade på samma sätt. känns som att det är lättare att fixa tre kalvar än att få ett sommarjobb för tillfället).
    Låter iallafall svinroligt, gött att ut å resa! :)

    SvaraRadera
  2. åh spæannande! roligt! Vælj nåt med djur, aprna låter ju sjukt kul :D
    puss dear!
    //Julia

    SvaraRadera
  3. Asså, vill du ha lite bättre koll på Brasilien kan du ju typ fråga.. jag vet inte, men nån i din närhet kanske? Personligen röstar jag på Nepal, bara så du vet :)

    SvaraRadera
  4. Åh, Hanna! Det låter supernice alltihop! Vad du än väljer så kommer det bli riktigt bra! Kul för dig! Pusss

    SvaraRadera