torsdag 15 april 2010

Åh, soliga värld!

Njuter av solen, den friska (not, gödselförpestade!) luften och att det börjar bli lite lite grönt på gräsmattorna. Jag jobbar på solbrännan och på att få lektioner utomhus, vilket inte känns så troligt med tanke på våra lärares förkärlek till PP-presentationer. Snart är det helg, och tyvär har jag inget planerat what so ever, så det blir väl en smått långtråkig men förhoppningsvis ganska skön helg här på Grimman. Förslag? Veckan har i alla fall varit väldigt lugn. I måndags var vi "lediga" på förmiddagen och var på studiebesök på en yoga- och meditationsgård på eftermiddagen, och i tisdags var vi på studiebesök på ett Spa i Varberg av alla ställen här i världen. Vi njöt av havsluft (som inte luktade kogödsel, yeay!) och världens godaste buffé! Fruktade att jag skulle äta ihjäl mig, men det hade inte spelat någon roll, så gott var det! I onsdags hade vi dansuppvisningar i klassen hela förmiddagen och en ynka lektion på eftermiddagen. Idag har vi haft eget grupparbete. Helt okej för mig. Känner mig ändå lite småstressad och opepp på grund av de projekt vi har framför oss, med hälsomässa på Växjö Universitet nästa vecka, och projektvecka om två veckor. Under den veckan ska våran lilla fempersgrupp hålla en 30-minutersföreläsning om "Friskare arbetsplatser" för hälsorepresentanter i kommunen, med mera. Kul? Ja, kanske... har inte riktigt lyckats övertyga mig helt om det ännu. Idag ska jag åtminstånde vara glad, för jag ska dansa jazz igen för första gången på fem veckor, hurray!

Trion

Var är havet?

Där är havet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar