onsdag 10 mars 2010

Vårtecken #1

Mjuka grusvägar, underbar känska under dojjorna! Uppdatering från Grimslöv: Idreresan närmar sig med stormsteg, på söndag startar vi den fruktade 12-timmarsresan upp (jag har fortfarande inte greppat att det kan ta så lång tid... det är ju för sjutton Dalarna, inte Härjedalen direkt!) och sen blir det en vecka med snö, längdskidåkning, sol, afterski, utförsåkning, gemensamma aktiviteter och samkväm och lite mer skidåkning, toppat med lite snowboard på slutet. När vi kommer hem har jag räknat med att snömängden här hemma är kraftigt förminskad. Jag är förkyld, det är snorigt, huvudvärkigt och segt. Men, som den positiva människa jag är så njuter jag ändå av det. För när man är lite sådär lagom förkyld så kan man istället för att träna sitta i sängen med glass, banan och chokladsås och avnjuta ännu ett avsnitt av How I Met Your Mother. Helt okej! Räknar dessutom med att vara frisk lagom till... säg torsdag, för då ska jag på dans. Imorgon har vi qi gong hela dagen. Jättetrevlig sysselsättning, qi gong, lugnt och stilla och meditativt och sånt, men inte i 4,5 timmar. Och slutligen: Är lite missnöjd över min orkidé. Den skulle stå och vara vacker och exotisk och lysa upp hörnet i mitt rum. Det första den gjorde i höstas var att tappa alla blommor, hälften av bladen och nu är den bara pinnig, torr och ful. Någon sa att den nog vaknar sen igen, men jag betvivlar det... Dagens i-landsproblem. And that's all from here, roger and out DAGENS tjuvlyssnatcitat: Två mammor sitter och samtalar. Mamma 1: Han har börjat stoppa in hela handen i munnen, man blir ju lite nervös, vad gör jag om han skulle typ svälja handen? Mamma 2: Filmar och lägger upp på Youtube

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar