söndag 24 januari 2010

But don't look back in anger

Jag blir sällan arg, idag var jag nästan det. Men, jag har tydligen lyckats få in i mitt huvud att jag sällan blir arg av de anledningar jag tror, så istället för att bli sur på en vän, kunde jag komma fram till att jag egentligen var besviken och arg på mig själv. Så bara att ta tag i anledningarna och göra något åt det. Det känns ansvarfullt och bra! Idag blev jag också påmind om att man faktiskt inte kan hjälpa någon som inte vill bli hjälpt. Hoppas bara att det har satt sig nu, så jag kommer ihåg det i framtiden. Fick också upprepat för mig själv att andra människor inte tänker som jag, vilket man väl sällan kan höra för ofta. Som en klok människa sa igår: man ska behandla andra människor, inte som man själv vill bli behandlad, utan som de vill bli behandlade, eftersom vi tänker olika. Så, sjukt lärorik kväll. Gött! DAGENS ord: Förlåt (borde användas oftare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar