tisdag 10 november 2009

"Det finns ingen plats i universum där sanningen är sann"...

... och andra sköna, kloka och insiktsfulla eller bara rent roliga kommentarer från våra gamla gymnasielektioner hittade jag i mina gamla fysik- och matteböcker när jag rensade hemma under lovet. Dom får ju inte falla i glömska, tänkte jag, och samlade dom på datorn. Här kommer ett axplock:

"Håkan, det ska vara en trea där" "Nåja, man kan inte få allt man önskar sig i julklapp"

"Jag arbetar helst med små tal. Men det kanske bara är en sjukdom jag har som står här framme vid tavlan"

"Mycket skrik för lite ull"

"Det är som när man blir gammal: antingen kan man försöka se bättre ut, eller så kan man dö"

"Vem var Pauli?" "Det var en tomte"

"Det är som när man ser en vacker person, så ser man den bara i ögonen, men hela den finns där ändå"

"Vi ska göra provet i Domkyrkan"

"Vi behöver en tjej... en snygg tjej står det! Nej, det gör det inte. Men då tittar dom i fel klass i alla fall"

"Om jag kan bevisa att x=y kanske jag kan komma någonstans här i livet"

Ante: "Det är två lampor trasiga i den här OH:n" Håkan, lite tyst till sig själv: "Det är lucia"

"Jag körde lite huvudräkning. Ja, jag vet inte om det blev rätt, jag bara chansade lite"

"Alla formler fungerar bara i vakuum egentligen... eller i luft"

"Ja, spinnkvantal alltså... Ska bara föra ett resonemang om livet innan det"

"Nu fick ni inte se er själva. Nåja, ni kanske är glada för det"
"Vilken fråga du än ställer, så får du alltid svaret x2 + C"
"Ah, jag vet inte längre, börjar bli gammal nu..."
"Glöm allt jag sa"
"Lycka till på provet... typ"

Någon du tycker jag har missat?

Idag har vi för övrigt börjat med anatomi och massage. Kommer att kunna alla muskler på latin innan den här kursen är över, det är nice! Har börjat knarka upp min motivation med D-vitamin, (Hett tips mot höstnedstämdhet!) och börjar peppa igen! Mina fjärilar är borta, den ena låg död på golvet när jag kom tillbaka efter helgen, och den andra ville ut i kylan idag. Hur tolkar du det, Malin? ;) Har också börjat känna effekt av all träning här, det är skönt. Allt väl.

Roger and out!

DAGENS låttips: I'm Looking Through You med The Coverbeats

3 kommentarer:

  1. ÅH VA UNDERBART MED HÅKA-CITAT!

    Jag sa senast typ förra veckan att jag ville se dem och hoppad att du inte gjort dig av med dem. Glädje!

    Ja det där med fjärilarna lät inte så bra. Ganska absurdt att dom dog nu när jag sa att det stod för nytt liv och grejer :P men va fals, dom dör väl så småningom dom med.

    Ha så kul med anatomin! När kommer du hem nästa gång?
    Tack för senast!

    Puss

    SvaraRadera
  2. SÅ FINT! älskar samlade citat. sjukt kul! :)

    SvaraRadera
  3. "Det är som när man blir gammal: antingen kan man försöka se bättre ut, eller så kan man dö"

    "Vem var Pauli?" "Det var en tomte"

    Ante: "Det är två lampor trasiga i den här OH:n" Håkan, lite tyst till sig själv: "Det är lucia"
    = mina starka favoriter. ASroligt ju! Vår mattelärare har sagt: "dina mattekunskaper är ju inte precis något att hänga i granen" och "har du glömt hjärnan hemma idag Linus". Hejdå!

    SvaraRadera