tisdag 3 november 2009

Att kasta hjärtat före

Idag var det gymnastik för första gången efter lovet, och idag har vi hoppat trampets över tortyrredskapet som jag och Emilie brukar kalla det. Hade någon sagt till oss igår att vi skulle göra det, hade vi aldrig vågat komma dit (har av någon anledning fått för oss att det är väldigt obehagligt. Högt och hårt...) Såhär var det meningen att se ut: Hursomhelst, bara att kasta hjärtat före och hoppa efter. Och döm av min förvåning när jag fann att jag kom runt som jag hade tänkt och bara flööög genom luften! Självförtroendeboost! Blev så paff att jag totalt glömde spänna knäna i landningen, inte att rekommendera. Kul var det iaf, andra gången fixade jag även landningen :)

Här tränar våra onsdagsgrupptjejer på teamtracken, en enorm, underbar luftmadrass. Underbar för att man kan landa nästan hursomhelst utan att slå sig! Tjejerna äger oss ganska rejält, men så har dom några års försprång...

Så det är lite vad jag gör några timmar i veckan, superkul för det mesta faktiskt! Hade väl aldrig trott att jag, Hanna Vidarsson, som var så dålig på redskapsgymnastik i skolan, någonsin skulle hålla på med gymnastik! Men jag har börjat lära mig att jag kan mer än vad jag trott, gäller bara att släppa stoltheten.

Slänger in en bild från Briobanabyggarafton också, mycket bra initiativ av Ahlmannen! Mysigt, kreativt, sällskapligt, chill och skoj!

DAGENS citat: "Det är inte för att saker är svåra vi inte vågar, det är för att vi inte vågar som saker blir svåra" - Lucius Annaeus Seneca

2 kommentarer:

  1. Det är alltid lika coolt att ge sig in på nya sporter fast man inte började när man var fem! jag har inte vågat fullt ut så jag har fastnat i friskis/gym-träsket istället.
    Puss på dig!

    SvaraRadera
  2. Shit va tufft med tortyrredskapsgymnastikstricken :P Jag tycker tvärtemot dig att det känns som att gymnastik verkligen är du.

    SvaraRadera