måndag 7 juni 2010

Operation Nepal is going on - visum och vaccinationer?

Tillbaka på Grimman efter en veckas ledighet och roadtrip, och eftersom jag nu har rätt mycket tid utöver plugget så tänkte jag börja ta itu med Nepalprojektet ordentligt. Det är ju trots allt förhoppningsvis bara fyra månader kvar tills jag åker! Det som finns är: boende och möjlighet till jobb Det som saknas är: jobb (yes, ganska viktigt), flygbiljetter, vaccinationer och visum. Något mer jag har glömt? Jo, just det, en liten anteckningsbok för allt sånt här. Och pengar.
Så, för att värma upp lite lugnt i mitt fixande så har jag börjat med att kika lite på hur sjutton man skaffar visum. Tydligen kan man fixa det när man kommer dit, alternativt på det nepalesiska generalkonsultatet i Stockholm. Bra, verkar ju lätt. Så, nästa grej är vaccinationer. Hepatit A verkar bra. Kanska kolera, malaria, tuberkulos och tyfoid feber också?? Hjälp? Får nog rådgöra med husdoktor Gunnar. Läxa till imorgon blir att fundera ut om jag ska skynda att beställa flygbiljetter innan jag har jobb, eller jaga på efter jobbet lite mer. På onsdag ska jag ringa Gunnar. Framförhållning is the shit!
Nu blir det axelrehab och anatomi!
Kärlek!

1 kommentar:

  1. yey. bra val med nepal! säg till om du vill ha lite tips! :) jag vaccinerade mej mot tyfoid och hepatit a & b. och så rekommenderar jag en bra guidebok, loney planet är bra! och visum fixar man på flygplatsen om man flyger in, vi kom från indiska gränsen och fixade det där!

    SvaraRadera