torsdag 3 december 2009

Fotbollsturnering!

Igår var det fotboll för hela slanten, halv åtta på morgonen lite drygt (nej, nu ljög jag, vi kom ju inte iväg förens närmare åtta) for vi tjejer mot Falkenberg i buss. (Grabbarna for tidigare, för dom hade match först).
Vi vann första matchen 1-0. Himla kul för vi hade ingen aning om vår nivå, eftersom vi aldrig spelat tillsammans. Självförtroendeboost! Kan nog säga att laget bars upp ganska mycket av Sara som ägde i mål, och Johanna som ägde på topp och gjorde alla våra (två) mål under dagen, men alla var galet bra och duktiga!
Match nr 2 blev oavgjort.
Tredje matchen petade Johanna in ett till mål, och Sara fortsatte att inte släppa in något. 1-0.
Kom tvåa i gruppen, så det blev en lång väntan från kl 14.00 till 18.30 då vår semifinalsmatch gick av stapeln.
Vi kämpade gott, en kvinna kort (skadad) och således endast en avbytare till fyra utespelare. Vad vi jobbade och slet! Efter 12 minuters match stod det fortfarande oavgjort, och sudden death stod inför oss. 3 minuter, fortfarande inga förändringar i ställningen.
Vi förlorade på straffar.
Surt, men skönt att kunna åka hem och inte behöva vänta till halv nio då finalen gick. McDonalds på hemvägen och glögg och pepparkakor väl hemma. Mys.
Den här dagen har lärt mig mycket om fotboll. Jag har känt på lyckan i ett mål, lyckan av en vinst. Jag har känt på besvikelsen i en förlust, och jag förstår spelarna som lägger sig på planen och gråter när de förlorat en match. Jag har förstått lagkänslan, den fantastiska samhörigheten man får. Jag har förstått varför så många gillar att spela fotboll.
Kul!
Inget jag kommer hålla på med i någon vidare utsträckning i framtiden, men jag fattar grejen i alla fall!

Uppladdning på läktaren

Idag har det varit Hälsodag för åttor och nior på Vislandaskolan. Lite segt men rätt kul ändå.

Har spontaninhandlat två filmer: Peter Pan (så nu jäklar ska den ses någon dag, hoppas bara den är så bra som jag minns den) och O Brother, where art thou? eftersom Malin tipsade om den.

Blev glatt överraskad nyligen över att se att Happy Friday-bloggen kommit igång igen, fast mer som Happy December. Bra jobbat Albin!

http://thehappyfriday.blogspot.com/2009/12/en-ny-era-for-happyfriday.html#comments

DAGENS citat: "Livet består inte av att ha bra kort på hand, utan att spela dem man har väl" (Josh Billings)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar